WARNA-WARNI SEMINAR

Motivation

"Set a goal and hold on to your dreams no matter what, even when you have failed many times before, even when you feel hopeless, even when it seemed endless, never for once give up" -Pujangga Jutawan

Tuesday, April 13, 2010

Trip to Kota Kinabalu (KK) - Part 1

Malam itu penulis sampai di rumah jam 1 pagi. Tak lena tidur kerana perlu jaga selewatnya jam 4 untuk naik flight jam 6.50. Penulis tak ada orang yang menghantar atau mengejutkan so, terpaksa berusaha sendiri. Parking di LCCT tepat jam 5 pagi penulis sudah check-in. First time naik Air Asia memang benci jugak sebab rasa terkapai-kapai keseorangan.Benci pulak rasa tiba-tiba jadik penakut. hehe..

Naik flight after solat subuh. Memang tidur sepanjang di dlm kapal. Ngantuk sangat. Sampai di KK jam 9.30 pagi, call Noni (that village girl happen stay in sabah, waiting for me) untuk beritahu sudah sampai dan apa perancangan seterusnya. Katanya dia belum sampai lagi di airport dan perlu tunggu kakaknya habis kelas. Penulis terfikir ya, bagus juga kalau dapat explore naik teksi sendiri, lagi pun banyak kerja mahu di setelkan dulu sebelum start beroperasi.

Penulis cari surau untuk menukar baju dan basah rambut (x mandi pun..ekekee). Kemudian setel semua singgah di kedai tepi surau untuk makan-makan sarapan (kunun..) tetapi lihat pada harganya di situ, MAHAL sangat. Penulis cuma ambil tempat duduk dan minum air teh sahaja sambil calling-calling. heheh..baru terfikir kalo makan KFC pun okey jugak. Nasib baik ader.

Penulis pegi kaunter limo untuk ambil teksi ke Universiti Malaysia Sabah, quite expensive jugak la dalam RM45. Sudah alang-alang begitu, penulis makan-makan dalam teksi dan calling-calling. hehehee..(noni kata tidak ada orang buat begitu baahhh..) hahahaa

Sampai di UMS, penulis rasa macam pelarian sebab bertanya orang disana sini untuk pergi ke unit media dan teknologi dengan membawa beg yang besar (tapi nasib baik gaya lawa skek so orang tengok atas bawah jugak mahu menjawab soalan penulis). Sehingga rasa memang tak ada peluang untuk pergi sendiri, baru penulis telefon pada Noni tadi untuk ambil. Sajer kalau boleh sampai sendiri ke unit itu boleh surprise pada dia.

No comments:

Post a Comment