WARNA-WARNI SEMINAR

Motivation

"Set a goal and hold on to your dreams no matter what, even when you have failed many times before, even when you feel hopeless, even when it seemed endless, never for once give up" -Pujangga Jutawan

Saturday, December 12, 2009

Membina Rangkaian 2010

This year of 2009 will nearly come to the end.

Segala permasalahan dan peristiwa tahun ini akan menjadi sejarah yang hebat untuk kita. Sepahit mana pengalaman tahun ini, segagah itulah patut kita bangkit untuk tahun hadapan. Seindah mana pun peristiwa tahun ini, pastikan tahun hadapan permulaan dan pengakhiran yang lebih baik jua.

Setiap orang bermula di tahun hadapan. Setiap orang juga berazam di tahun hadapan. Dalam membina kumpulan, keazaman untuk tahun hadapan sudah bermula di awalan lagi. Bukan masuk tahun lain baru mula berazam. Itu yang akhirnya azam terkubur tinggal kata-kata yang penuh tidak bermakna.

Janji tetap janji. Kota tetap kota. Bina tetap membina.

2009 - Penuh peristiwa bagi penulis. Mencipta pencapaian, yang bermula dari akhir tahun 2008 lagi. Perancangan penulis berhamparkan tawakal dan doa kepada Tuhan, berjuang sehingga akhirnya. Penulis berupaya meningkatkan prestasi dan quality diri di peringkat yang lebih cemerlang. Berjaya melepasi tahap TABUNG KERETA MEWAH dan Diamond International Forum- OSAKA Jepun.

Ditahun ini juga kepahitan jua perlu ditelan disebalik kejayaan. Awal tahun 2009 penuh peristiwa apabila adik kandung penulis meninggalkan kami secara tiba-tiba. Memang terkejut penulis sehingga kini sentiasa bermain difikiran, mengutip satu-persatu, pengajaran dari peninggalan arwah, apa-kah lagi HIKMAH dan pengajaran yang DIA ingin berikan padaku.

Ditahun ini juga, penulis melalui satu kemalangan yang dikira teruk juga, mujur masih bernyawa. Dan ketika ini dan mungkin ke akhirnya, penulis ingin kongsikan satu pengajaran dari pelbagai peristiwa :-

Hargai mata, tangan, organ badan dan segalanya yang Tuhan berikan didunia ini. Dia pinjamkan sementara sahaja, dan bersyukurlah ketika membuka mata setiap hari, kita masih boleh melihat siling rumah kita, boleh berjalan bersama keluarga, dan masih boleh menikmati dunia ini. Sebab itu usahakan setiap empat kerat yang kita ada, semuanya kepada yang bermanfaat, yang boleh dibawa ke dunia yang lain nanti. Hakikatnya kehidupan ini tidak lama, jadi, bersyukurlah ada orang menyayangi, boleh merasa kasih sayang, boleh menikmati segalanya. Sebab itu, setiap detik dan saat, jangan lupa mengingat Tuhan, Dia Pemberi dan Penentu Segalanya.

2 comments:

  1. thanks Faz...lagi sekali, a very good entry...tapi you are my mentor anyway hehehehe...

    ReplyDelete
  2. tq kak..and congratulation for your next promotion

    ReplyDelete